Home » » Suhu Sejuk Ekstrem Bekukan Air dalam Satu Malam.

Suhu Sejuk Ekstrem Bekukan Air dalam Satu Malam.

Posted by MY BERITA TODAY on Saturday 7 February 2015



Bandar-bandar di benua yang mempunyai cuaca empat musimseperti Eropahkini sedang dilandasuhu sejuk yang sangat ekstremSeperti jalan di Siberiadi mana air yang menggenang beberapawaktu mendadak membeku.

Namun bukan di bandar-bandar Rusia saja kejadian itu berlakudi United Kingdom kini bahkan lebihsejukAngin sejuk melanda sebahagian besar wilayah Eropahyang berasal dari Siberiadanmenyebabkan suhu berada di bawah sifar darjahdan yang paling rendah dicatatkan -11 darjah Celsius.

Pakar meramalkanudara sejuk akan terus datang dari utara Rusiadan akan mencapai Eropah padahari Khamis akan datangBahkan sebagai dari Scotland dan Ireland Utarasudah terkena imbasnya,salji telah turun lebih banyak hari ini.

"Aliran udara sejuk yang datang dari timur yang berasal dari Siberia dan Rusiaakan terhempasEropah hingga hujung mingguIni akan merasa sangat sejukdengan suhu di bawah sifar darjah Celsius," kata ahli meteorologiMark Wilson.


Perkara ini terlihat ketika seorang mahasiswi di London memuat naik beberapa gambar di  Trafalgar, London, di mana memperlihatkan kolam air yang berada di sana membeku, seperti ais batu di dalam freezer.

Ia juga kelihatan menyimpan begnya di atas air yang membeku tersebut, untuk membuktikan perkara tersebut bukan jenaka, dan juga memperlihatkan jika suhu di sana sangat sejuk sekali.



Ini adalah tips bagi anda yang akan membuat perjalanan ke luar negeri, terutama ke daratan Eropah, untuk mempersiapkan segala sesuatunya, termasuk pakaian penahan sejuk, seperti jaket dan pakaian hangat lain. Agar tidak terkena hipotermia.

Bukan hanya di London saja, seorang pejalan kaki di Teesdale, Durham terpukau, kala melihat air terjun di sana membeku. Ia berfoto di sekitarnya. Dan memperlihatkan suhu sejuk merubah sesuatu yang cair menjadi ais.



P/S: Kalau la negara kita sejuk macam ni.. agak - agak korang, sehari korang mandi berapa kali? haha


0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

ad banner

.comment-content a {display: none;}